Lufthansa evenement win actie

Evenement: Friends of the Brands dag in Zaanstad bij Taets

Klant: Lufthansa

Opdracht: lufthansa evenement win actie: degene die de leukste foto deelt op Instagram wint twee vliegtickets.

Tags: , , , , , , ,


Briefing 
 

De briefing vanuit de marketing afdeling van Lufthansa was om enerzijds de bezoekers van het evenement (allemaal dames) een leuke ervaring met het merk te geven en anderzijds het bereik van het merk te vergroten dan alleen de bezoekers van de Friends of the Brands. 

Door middel van een win-actie werden de bezoekers aangespoord de foto ter plekke te delen. Tijdens het evenement werden mensen uitgenodigd om een leuke foto te maken, die ze direct meekregen als print. Tegelijkertijd werd hen gevraagd de foto op Instagram te posten. Met de handige QR-code achterop de foto konden de bezoekers de foto eenvoudig downloaden op hun mobiel en daarna posten op Instagram met de hastag #moretoexplore.

Brand activation

De dames konden op 5 verschillende locaties op de wereld op de foto waar Lufthansa op vliegt. Dit werd bij iedere foto even genoemd. Dit leverde heel veel leuke poses en creatieve foto’s op! De dames waanden zich al even op de plaats van bestemming en de gedachte aan de mogelijkheid een ticket te winnen versterkte dit enorm! De perfecte manier om je merk op positieve wijze te activeren ( brand activation) en met leuke tastbare herinnering aan de dag direct mee.

Bereik vergroten

Aan het einde van de dag werden de geplaatste foto’s zorgvuldig beoordeelt door een vakkundige jury en werd de beste eruit gepikt. Op[ het grote podium omringd door de vele bezoekers die in de zon genoten van hun drankje, ontvingen ontvingen de winaressen 2 tickets naar keuze en zijn nu enthousiaste ‘brand ambassadors‘ van het merk Lufthansa! Mede doordat deze dames ook weer een grote aanhang hebben op Instagram werden de foto’s bekeken door een enorme groep mensen.

Het is altijd lastig om exact te bepalen, maar als je 1000 bezoekers hebt, waarvan je er 600 op de foto zet en daarvan posten er 300 een foto, met elk een gemiddeld volgaantal van 900 -2500 volgers dan zit je al op 2700 – 7500 mensen die je merk voorbij zien komen op een positieve manier. Doordat er veel influencers op het evenement waren ligt dit aantal waarschijnlijk veel hoger omdat zij meer volgers hebben.

Een indruk van het evenement in video

Bekijk onderstaande video om een indruk van de dag en het evenement te krijgen.